tisdag 18 oktober 2011

Hej igen!

Jag latade till mig lite bloggmässigt... ska försöka rycka upp mig! Det har inte hänt så mycket alls... Vi har målat om mitt rum och så har jag köpt massa möbler så det ser rätt anständigt ut faktiskt! Skolan börjar nu i veckan och jag åker in för första gången imorgon, det ska bli sjukt najs att slippa jobba så mycket och träffa massa folk. Ganska segt med allt papersarbete bara; för att skaffa student-SL-kort måste man fixa passfoto, antagningsbesked, fylla i en stört seg blankett på tyska (typ frågor som vilken adress skolan har och hur länge du ska plugga och på vilken avdelning) och sen antingen skicka in den per post eller ställa sig och köa med pöbeln på Hauptbahnhof - detta gör man för att få ett kundkort... Därefter måste man in på TUMs hemsida och skriva ut en liten lapp som man ska fylla i siffror på och alltid ha tillsammans med sitt kundkort!

För övrigt är Radio Moscow (ett band) rätt feta!

1 kommentar:

  1. Vill höra mer om universitetet. Vad är skillnaderna mot KTH? Mer plugg, mindre? Roligare, tråkigare?

    SvaraRadera