tisdag 25 oktober 2011

Cedrik pluggar igen!

Sitter nu på lunchrasten och bloggar... har inte lyckats skaffa några kompisar i min studiegång än. De är lika så svåra att ta kontakt med; man skulle kunna tro att de var fysiker eller något! Föreläsningarna jag har varit på hittils har varit roliga och lärorika, jag är glatt överraskad både över kvaliteten och över hur mycket jag förstår. Kemibyggnaden är utan tvekan den fulaste på campus och den har ett sånt system att varje rum heter något i still med ch22210 där ch står för kemi, första tvåan betyder grundplan, andra tvåan betyder område två (färg grön) och 210 är rumsnumret. Bristen i detta är att det är allt annat än lätt att fatta vart de olika färgerna ligger och väl därinne är det inte alltid trivialt att hitta sitt rum. Arkitekten hade tydligen varit osedvanligt fantasifull i byggandet av kemihuset och man ska teoretiskt kunna ta hjälp av en kompass för att hitta de olika rummen. Något jag däremot gillar är alla tyska namn; t.ex. har jag spenderat min morgon i der Ivan-Ugi-Saal och mina föreläsare heter Friedrich, Franz, Fritz, Florian, Udo, Klaus (och Mirza).
Den vackra ingången till kemibyggnaden

Angående svårighetsgraden är jag fortfarande osäker, jag har inte haft några problem att förstå något än men föreläsningarna är alla fortfarande rätt inledande. Ska ha en föreläsning imorgon av en snubbe jag knappt fattar ett ord av vad han säger dock... Österrikare sägs han vara!

2 kommentarer:

  1. Ja det är vad jag kallar textillustration det. :) Hoppas det fortsätter lika bra.

    SvaraRadera
  2. Vilken effektnivå behöver du?

    Om du är redo att locka en ny kärlek till ditt liv så kan det här vara
    Bara den stava du letat efter! Effekterna av denna stavning
    Börjar i allmänhet med att folk märker att de får mycket mer
    Positiv uppmärksamhet än vad de normalt skulle göra. De flesta säger att de
    Känner att de har blivit till en attraktivmagnet som lockar till sig
    Bättre typer av människor än de någonsin lockat förut! Folk kommer
    Hitta dig mer lockande, mer attraktiv och mer lockande än någonsin.
    Kontakta Dr.Oduduwa på denna email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    Du kan också få snabba arbetstillfällen, stava för berömmelse, kraft och rikedom.
    Stava för att stoppa skilsmässa. Stava för att hitta sann kärlek. Voodoo för godlust

    Om du verkligen vill bryta med någon, men du är inte helt
    Säkert vad du ska säga eller hur du ska göra om det, det här är bara det
    Stava du letar efter! Denna stava har ett bra sätt att skapa
    Bästa förutsättningarna för att bryta upp med någon som är bäst
    betingelser. Efter att ha gjutit denna stavning, det första som de flesta märker
    Är många små "tillfälligheter" som skapar bara de rätta förutsättningarna för
    Gör din uppbrytning så enkel som möjligt.
    Kontakta Dr.Oduduwa på denna email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Besök: http://www.droduduwaspellcaster.com

    SvaraRadera