tisdag 25 oktober 2011

Cedrik pluggar igen!

Sitter nu på lunchrasten och bloggar... har inte lyckats skaffa några kompisar i min studiegång än. De är lika så svåra att ta kontakt med; man skulle kunna tro att de var fysiker eller något! Föreläsningarna jag har varit på hittils har varit roliga och lärorika, jag är glatt överraskad både över kvaliteten och över hur mycket jag förstår. Kemibyggnaden är utan tvekan den fulaste på campus och den har ett sånt system att varje rum heter något i still med ch22210 där ch står för kemi, första tvåan betyder grundplan, andra tvåan betyder område två (färg grön) och 210 är rumsnumret. Bristen i detta är att det är allt annat än lätt att fatta vart de olika färgerna ligger och väl därinne är det inte alltid trivialt att hitta sitt rum. Arkitekten hade tydligen varit osedvanligt fantasifull i byggandet av kemihuset och man ska teoretiskt kunna ta hjälp av en kompass för att hitta de olika rummen. Något jag däremot gillar är alla tyska namn; t.ex. har jag spenderat min morgon i der Ivan-Ugi-Saal och mina föreläsare heter Friedrich, Franz, Fritz, Florian, Udo, Klaus (och Mirza).
Den vackra ingången till kemibyggnaden

Angående svårighetsgraden är jag fortfarande osäker, jag har inte haft några problem att förstå något än men föreläsningarna är alla fortfarande rätt inledande. Ska ha en föreläsning imorgon av en snubbe jag knappt fattar ett ord av vad han säger dock... Österrikare sägs han vara!

2 kommentarer:

  1. Ja det är vad jag kallar textillustration det. :) Hoppas det fortsätter lika bra.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan dig. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.oduduwa lunsjat en magisk kärleks-spell, ringde min man mig på mobiltelefon för att be om ursäkt och han återvände hem.
    Tack så mycket till Oduduwa för att jag tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är för alltid förälskade nu mer än någonsin tidigare, kärlek stavdelar fungerar riktigt snabbt.
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) Detta är Dr.Oduduwas personliga kontaktadress, jag rekommenderar starkt att du kan kontakta honom för lösning på äktenskapsproblem som; om du vill avbryta skilsmässdomstolsförfaranden, Love-spell för att locka till ny kärlek, Stava för att föra tillbaka din ex pojkvän inom 48 timmar ... 100% möjligt Oduduwa Magic-Love spell ställde tillbaka min man hemma inom 2 dagar efter att stava lunchaktivering .

    SvaraRadera