fredag 9 september 2011

Bloggen uppe!

Hej alla kära vänner hemma i Sverige! Jag bloggade en kort period i ettan på gymnasiet och känner att det kanske är dags att damma av den sysslosättningen i samband med att jag har flytt landet!

 Flytten i sig var riktigt smärtfri, och jag är riktigt glad över lägenheten jag bor i! Jag bor tillsammans med Severin vars far äger lägenheten och Daniel som är grym på gitarr och de båda är jätteschyssta. Jag har typ inget att klaga på! Jag funderar lite på om jag ska ta och försöka söka jobb någonstans; jag har alltid velat jobba på ett café. Jag bor i Englschalking som är 15 minuter från stadscentrum med S-Bahn och är ett rätt tyst och händelselöst (mysigt) område. I samma hus som jag bor finns två konditorier och rakt mittemot finns ett Rewe där man kan köpa all mat, sprit och random stuff man behöver men halvdyrt.

Det är kul att snacka så sjukt mycket tyska och det går verkligen snabbt framåt, det kommer förhoppningsvis inte vara några problem alls när jag börjar :)

Nu ska jag snart ut och springa med Sebastian och Severin (Sebastian är en till galet schysst snubbe) och sen kommer massa folk hit så blir det gille! :)

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjar blogga och att du har det bra, käre son. Spring försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa, blogg! :D Det låter helt fantastiskt underbart, fina bror!

    SvaraRadera